De la 1 decembrie toate formalitățile de export se vor desfășura în aplicația AES RO!

Începând cu 1 decembrie 2023, intră în vigoare „AES RO”  (Sistemul  Automatizat de Export ) al Autorității Vamale Române. Astfel, începând cu data de 1 decembrie toate formalitățile de export se vor desfășura în aplicația AES RO, înlocuindu-se sistemul ECS-RO (Sistemul de Control al Exportului) pentru:

  • declaraţiile vamale de export;
  • declarațiile sumare de iesire.

Utilizarea acestui nou sistem oferă beneficii semnificative pentru derularea comerțului, permițând o serie de simplificări și facilități în declararea mărfurilor.

Odată cu lansarea AES RO, operatorii economici exportatori au obligația să depună o cerere de acces la Sistemul Informatic Integrat Vamal pentru aplicația AES RO prin modulul de Gestiune a Utilizatorilor („UMG”) utilizând un certificat digital calificat.

Această înregistrare se efectuează o singură dată pentru toate exporturile.

Intrucțiunile de conectare sunt publicate pe site-ul https://www.customs.ro/e-customs/aes

IMPORTANT:

Este recomandat ca reprezentantii în vamă care depun declarații vamale de export în numele altor persoane, să se asigure că persoanele pe care le reprezintă cunosc schimbările legislative și informatice care intervin de la data de 1 decembrie 2023.

Exportatorii care efectuează operațiuni de export prin reprezentanți/ comisionari vamali trebuie să-și desemneze reprezentanții în modulul UMG la secțiunea „Operator economic (efectueaza operatiuni în nume propriu sau desemnează un reprezentant)” prin indicarea numărului EORI al reprezentantului. Pentru operațiunile de export desfășurate prin DHL Romania International SRL („DHL Express”) trebuie să indicați numărul EORI RO1590678.

În caz contrar, reprezentanții/comisionarii vamali nu vor putea depune declarații vamale de export pentru operatorul economic exportator. Se pot desemna mai mulți reprezentanți pentru operațiunile de export.

Sursa: https://www.customs.ro/e-customs/aes

Ca de fiecare dată, vă suntem alături cu recomandări pentru aplicarea legii și cu soluții pentru fiecare situație în parte.

Ne puteti contacta la numarul 0733.050.151 și /sau pe adresa de email [email protected].

Date contact

In cazul in care  doriti si alte detalii privind serviciile noastre, va asteptam sa ne scrieti pe adresa de e-mail: [email protected].

Daca v-ati hotarat putem demara infiintarea firmei dumneavoastra la oricare din sediile noastre:

  • Sediul central situat pe: Strada Dealul Tugulea numarul 77, Sector 6 sau la unul din sediile secundare:
  • Birou Sector 1: Zona Promenada Mall – intersectie strada Avionului cu strada Aripilor – telefon: 0733.050.462.
  • Birou Sector 3: Langa Registrul Comertului (Piata Muncii, Bucuresti) – telefon: 0733.050.051.
  • Birou Sector 3: Bulevardul Basarabia nr.256 G, etaj 7 – telefon: 0733.054.904.
  • Birou Sector 4: Strada Podul Inalt nr.6, zona Berceni – telefon: 0733.054.287.
  • Birou Județ Ilfov: Chitila, pe DN7, Strada Banatului nr.4 – telefon: 0733.054.293.